Academy MiG-23S Flogger-B (1:72)
Katalogové číslo: | AC-12445 |
Výrobce: | Academy |
Cena s DPH: | 169 Kč |
Cena bez DPH: | 140 Kč |
Dostupnost: | SKLADEM ext. 1ks |
Plastikový model Academy 12445 - letadlo MiG-23S Flogger-B v měřítku 1:72 ke slepení.
Charakteristika
Plastikový model Academy 12445 - letadlo MiG-23S Flogger-B v měřítku 1:72 ke slepení.
Informace o předloze:
MiG-23 (v kódu NATO: „Flogger“) je sovětský proudový stíhací letoun s měnitelnou geometrií křídel.
MiG-23S
(„Flogger-A“) byla počáteční výrobní varianta. V letech 1969 až 1970 jich bylo vyrobeno jen asi 60. Tato letadla byla používána pro letové i provozní zkoušky. MiG-23S měl vylepšený proudový motor R-27F2-300 s maximálním tahem 98 kN (22 000 lbf). Vzhledem k tomu, že radar Sapfir-23 byl zpožděn, byla letadla instalována se systémem řízení zbraní S-21 s radarem RP-22SM. V zásadě se stejným systémem zbraní jako u MiG-21MF / bis. Pod trupem byla namontována dvouhlavňový kanón 23 mm GSh-23L s 200 náboji. Tato varianta trpěla různými problémy s kousáním a nikdy nebyla postavena jako operační bojovník.
MiG-23M
(„Flogger-B“) Tato varianta poprvé vzlétla v červnu 1972. Byla to první skutečně sériově vyráběná verze MiG-23 a první stíhačka VVS, která byla vybavena schopnostmi rozhlížení / sestřelení (ačkoli tato schopnost byla zpočátku velmi omezené). Křídlo bylo znovu upraveno a nyní mělo přední lamely. Motor Tumansky R-29 (R-29A) byl nyní dimenzován na 123 kN (27 600 lbf). Konečně měla definitivní sadu senzorů: vylepšený radar Sapfir-23D (NATO: „High Lark“), senzor TP-23 pro vyhledávání a sledování infračerveného záření (IRST) a zaměřovač ASP-23D. Radar „High Lark“ měl dosah detekce asi 45 km proti vysoko letícímu cíli velikosti stíhače. Nebyl to pravý Dopplerův radar. Místo toho využil méně účinnou techniku „detekce obálky“, podobnou některým radarům západních stíhaček v 60. letech.
Technické údaje
Měřítko | 1:72 |
Délka | |
Šířka | |
Výška | |
Rozpětí křídel | |
Počet dílků | |
Stavební náročnost |